Alweer een maand verder - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Bob Rijpstra - WaarBenJij.nu Alweer een maand verder - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Bob Rijpstra - WaarBenJij.nu

Alweer een maand verder

Door: Bob Rijpstra

Blijf op de hoogte en volg Bob

19 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Ik zie dat 23 februari mijn laatste blog de lucht in is gegaan, dus is het weer tijd voor een nieuwe. Alles begint hier nu echt eigen te worden en begin me erg thuis te voelen. Ik raak steeds meer vertrouwd met de omgeving en wat er hier allemaal te doen is. Niet dat ik daar veel tijd voor heb want heb de afgelopen weken erg veel gewerkt. Dit allemaal omdat ik twee leuke weekenden in het verschiet had en heb! Wel, we beginnen maar vanaf de 23 februari.

Zoals jullie konden lezen kon ik het niet voorelkaar krijgen om tv signalen hier te ontvangen en dat is nog steeds zo. Ik was van plan om een tablet te kopen en heb dat inmiddels gedaan. Heb nu een iPad mini waarop ik alle Nederlandse televisie programma’s op uitzending gemist kan kijken en boeken etc. op kan lezen. Ontzettend makkelijk en raad het iedereen aan. Wel moet ik zeggen dat mijn laptop hierdoor bijna niet mee wordt aangeraakt, alleen voor het kijken van films etc. Dit kwam mede doordat ik binnen anderhalve week door mijn internet tegoed op mijn dongel heen was. Deze heb ik vandaag opgezegd omdat het niet goed werkt en ik ineens meer moet betalen dan afgesproken en met mij telefoon met internet kan ik veel meer.

Het probleem wasmachine is binnenkort ook opgelost. Vorige week hebben we een bijeenkomst met de flatbewoners gehad en hebben een aantal zaken besproken. Er komt hier in de flat een wasmachine en droogtrommel om je kleren te wassen. Hiervoor moest ik anders naar een wasserette, was wel te doen, maar niet handig. Daarom deed ik het vaak met de hand, maar heb daar aardig wat t-shirts mee verprutst. Ik wist niet dat je ze niet moest uitwringen. Ook komt er op langer termijn gratis wifi in de flat en er komt een gezamenlijke woonkamer. Voor wat de wifi betreft, ik heb er niet veel vertrouwen in dat ik dat nog mee ga maken, dus verheug me er ook niet te veel op.

Ook is vorige week mijn stagebegeleider langs geweest. Samen met mijn stagebegeleider van het hotel mijn voortgang besproken en iedereen is ontzettend positief! Ik schijn op ontzettend veel dingen voor te lopen in vergelijking tot de gemiddelde stagiair die daar 6 weken stage heeft gelopen. Dit was ontzettend leuk om te horen natuurlijk! Het werk gaat me dan ook erg makkelijk af en leer nog steeds erg veel. Mijn Engels wordt ook steeds beter, dus kan ik wel spreken van een win-win situatie!

Vrijdag zat mijn tien daagse werkweek er op en was het eindelijk weekend voor mij! Ik afgelopen vrijdag weer richting Leeds afgereisd om Jonathan en Nicola op te zoeken. De vorige keer ben ik met de trein gereisd wat me 60 pond gekost heeft en dus vrij duur was. Ik ben opzoek gegaan naar een goedkoper alternatief en die was er. Er gaat ook een bus van Birmingham naar Leeds voor maar 15 pond voor een retourtje. Dit klinkt heer verleidelijk maar is het niet. Birmingham is een grote en drukke stad en heuvelachtig. De buschauffeur trapte om de halve minuut op de rem wat er voor zorgde dat ik binnen een half uur misselijk was. En ik moest nog 3 lange uren achter elkaar in die bus zitten. Dat was dus een once in a lifetime experience en ga ik dus nooit weer doen. Om half 11 ’s avonds was ik dan eindelijk in Leeds. Ik was om half 5 ’s middags al van huis vertrokken dus ik was compleet uitgeteld. Vrijdag avond niks meer gedaan, zo gauw mogelijk mijn nest in. Wel nadat ik eindelijk weer een stukje Nederland had! Jonathan en Nicola waren een paar weken geleden in Nederland en ze hebben van thuis uit hagelslag, vlokken en lectuur voor me meegegeven. Hier was ik aan toe aangezien ik smachtte naar “Een broodje van Cootje” en “Friet van Piet”. Ik den nog geen een van de twee tegen gekomen en ga er ook niet van uit. De hagelslag en de vlokken zijn een goede vervanger.

Zaterdag ben ik met Nicola naar Skipton geweest. Hier wat nieuwe t-shirts gekocht en naar de kapper geweest. Vooral dat laatste was erg hard nodig omdat ik een aardige bos haar om mijn hoofd had. Kappers in Engeland zijn toch wel wat anders dan in Nederland. De kapper werkte zo snel dat ik binnen 10 minuten klaar was. Dat is geen pretje, ik zat totaal niet comfortabel op de stoel. Ben zus gewent, die iets meer gefocust is als ze werkt ;) Het enige materiaal wat de kapper heeft gebruikt was een tondeuse, maar het ziet er niet slecht uit. Over 6 weken ben ik voor een paar dagen in Nederland dus kan Lucia het weer doen. Het koste maar 7,50 pond dus dat was in ieder geval niet duur.

We hebben daar ook iets aan sightseeing gedaan. Er was een oud kasteel en hebben daar een kijkje ingenomen. Dit stelde niet heel veel voor. Was wel ontzettend groot, maar was niet veel te zien. Daar hoeven we dus ook niet meer naartoe. Toen we klaar waren belde Jonathan of we hem konden helpen. Hij is hobbyboer en had een grote stoomreiniger gekocht die in zijn auto moest en wat hij alleen niet voorelkaar kreeg. Nadat we daarmee klaar waren weer richting de hun boerderij gegaan (waar ze ook wonen) omdat we ons klaar moesten maken voor de avond. Jonathan had van zijn werk een verlaat kerstuitje. Hij had nog een paar vrienden uitgenodigd en uiteindelijk waren we met een groep van 20 man. Eerst gebowld en gepilst en daarna pizza gegeten. Geen straf voor mij dus!

Zondag een lazy Sunday gehouden en dus heerlijk uitgeslapen. ’s Middags hebben we rotsen beklommen. En wat een uitzicht daar! Overal op de rotsten hadden mensen hun namen geschreven met het jaartal erbij. De oudste die we hebben gevonden stamde uit 1850. Een tijdje geleden dus. Het was ontzettend koud dus snel weer naar huis gegaan om op te warmen. Een kijkje op de boerderij genomen (was ik nog niet aan toegekomen dat weekend) wat ze zaten midden in de lammerij. Al een hoop lammen waren ter wereld gekomen, mooi gezicht. Het enige lammetje wat die dag was geboren was helaas dood. Op deze boerderij hadden ze zo’n 100 schapen, dus dit was hobby voor hun. In Schotland hebben ze nog een boerderij waar ze mensen aan het werk hebben, hier hebben ze een stuk meer schapen in ieder geval (hoeveel weet ik niet precies). Zondag ’s avonds had de broer van Jonathan gekookt. Ze doen met z’n vijven de “Ik kom bij je eten” wedstrijd wat ook op de Nederlandse (en ook op de Engelse) televisie word uitgezonden. Iedereen doet dus ontzettend zijn/haar best om een zo goed mogelijke maaltijd op tafel te zetten en dat was meer dan gelukt. Ontzettend lekker en gezellig gegeten.

Maandag ochtend was het de dag om weer richting Stratford af te reizen. Ik was er nog niet over uit hoe ik terug zou reizen (met de bus of trein) maar toen ik de gordijnen open had gedaan was de keuze snel gemaakt. Er lag een dik pak sneeuw dus heb ik maar een duur treinkaartje gekocht. Dit scheelde me maar 3 uur reizen vergeleken met de heenreis. Verder heb ik gister met Lucia en Bram besproken wat we gaan doen als zij hier zijn. Ze zijn er tegelijk dus dat is gezellig! Zoals het nu lijkt gaan we naar Liverpool en York. Dit omdat ik ook meer van het land wil zien dan allen Stratford. En ik denk dat dat ook leuker voor hun is!

De komende twee weken ben ik weer non-stop aan het werk. Dit omdat ik het paasweekend vrij heb omdat Pa, moeke, ome Rudolf en tante Marga hier dan zijn! Ik kijk er ontzettend naar uit om ze weer te zien! Schiet al mooi op! De komende week ga ik maar eens bedenken wat te doen dan. Dus genoeg te doen me op te verheugen de komende weken!

Dit was het wel weer voor nu. Iedereen de groeten en tot horus!

  • 19 Maart 2013 - 17:46

    Thea:

    Hallo Bob,ik heb je weer gevolgd,leuk om te lezen.En je doet het goed .Wat leuk dat je ouder,s bij je komt en oom en tante,wat je zegt het schiet al op.Wij wensen je fijne dagen met elkaar toe.Groetjes van Jos&Thea

  • 19 Maart 2013 - 22:14

    M & M:

    Nou,nou, je hebt je weer aardig geweerd de afgelopen tijd. Wij stellen voor dat je de volgende keer gaat liften....krijgen we nog meer spannende reisverhalen vanuit Engeland.
    Wanneer komt Lucia ?.....en wie is Bram?
    Hier is het ook nog steeds erg koud, met af en toe een witte wereld.
    Fijne dagen op het werk en fijne Pasdagen met Lope,Bob,Rudolf en Marga.

    Groetjes vanaf een koud en kil Amelqnd......

  • 19 Maart 2013 - 22:19

    Bob:

    Liften is ook een optie ja! Zal er over nadenken! ;-) Lucia is mijn zuster en Bram is de vriend van Bettine.. Komen beiden 17 mei! Bedankt en jullie ook allemaal fijne paasdagen!

  • 29 Maart 2013 - 08:23

    José :

    Hoi bob
    Leuk om je veslag even te lezen,gezellig dat je pa en ma komen.heel veel plezier het paasdag weekend en nog heel veel succes daar groeten josé

  • 29 Maart 2013 - 12:18

    Yvonne:

    Hee Bob,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Is een goede keuze van je geweest. Ik wens je heel veel plezier met Pappa en Mamma deze dagen:-)! en natuurlijk je oom en tante.

    Heel veel groetjes van ons!

    Simon, Yvonne, Youri & Malou, Kevin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bob

Welkom, 3 februari vertrek ik voor vijf maanden naar Engeland om stage te lopen in het Holiday Inn hotel te Stratford-upon-Avon. Via deze blog hou ik jullie op de hoogte over mijn tijd in Engeland.

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 12233

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Internship Stratford-upon-Avon

Landen bezocht: