Weer tijd voor een update - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Bob Rijpstra - WaarBenJij.nu Weer tijd voor een update - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Bob Rijpstra - WaarBenJij.nu

Weer tijd voor een update

Door: Bob Rijpstra

Blijf op de hoogte en volg Bob

23 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

We zijn alweer een dikke anderhalve week verder dus het is wel weer eens tijd voor een blog. Het gaat nog steeds erg goed met me en heb het hier erg naar mijn zin. Het werk bevalt me erg goed en is erg gezellig. Ik krijg van iedereen te horen dat ik ontzettend snel leer en dat ik het ontzettend goed doe en krijg dat zelf van de gasten te horen door middel van een Guest Service Award!! Een collega van mij vertelde dat zij die pas na 5 weken van een gast had ontvangen en ik had dit al na 10 dagen. Iets om trots op te zijn dus!! Ook mijn Engels wordt met de week beter, wat in het begin af en toe nog wat haperig ging, gaat nu vrijwel vloeiend.

Ik heb vrijwel alleen maar late shifts. Dit vind ik op zich niet erg aangezien ik nog geen tv heb. Hiervoor heb inmiddels al twee verschillende antennes aangeschaft om beeld te krijgen, maar die blijken allebei geen ontvangst te hebben in mijn flat. Ik heb de hoop inmiddels laten varen dat ik hier tv krijg dus breng ik alles maar weer terug naar de winkel en de tv weer naar Nicola. Gelukkig heb ik 100gb internet op mijn telefoon, en kan dus alle Nederlandse televisieprogramma’s daar op kijken. Het is een klein scherm, maar het is nog altijd beter dan niets! Ik zit er aan te denken om een tablet aan te schaffen, kijkt toch wat makkelijk en zal ongetwijfeld ook wel makkelijk zijn voor school etc. (denk ik)

Woensdag had ik met 4 andere collega’s de Stratford family tour. Het doel van deze rondleiding was om ons kennis te laten maken met alles wat Stratford-upon-Avon te bieden heeft. In volgorde wat we allemaal gedaan hebben: we zijn naar een Butterfly garden geweest, naar het theater, een rondleiding door het dorp met een gids (net zoiets als Pieter-Jan Borsch doet), naar het geboorte huis van Shakespeare geweest, naar een technisch museum geweest, naar een oudheidskamer geweest en naar een tovenaars museum geweest. Een erg drukke maar wel leuk dag met als afsluiter een overheerlijke McBacon. Voor veel van deze attracties hebben we vrijkaarten gekregen zodat we er nog eens naartoe gaan. Voor het theater hadden we kaartjes voor een voorstelling wat op diezelfde avond gespeeld zou worden. Dus daar ook maar even heen. Ik moest zeggen, voor gratis kaartjes vond ik het geen slechte voorstelling.

Het hardlopen heb ik hier ook weer opgepakt maar de eerste keer was niet echt een succes. Ik had een weg uitgestippeld waar ik langs zou gaan en ging goed van start. Toen ik ongeveer 2km op weg was werd alles nat onder mijn voeten en kwam er steeds meer blubber. De rivier was die week ervoor overstroomd en ik had er niet bij nagedacht dat alles dan blubber werd. Ik ben er toch maar doorheen gegaan, waar ik later spijt van kreeg. Ik was van top tot teen smerig, was zeik nat en zat onder de blubber! Daar ga ik dus nooit weer langs. Gister heb ik weer een poging gedaan tot hardlopen, die is me beter bevallen. Achter mijn flat loopt een wandelpad en heb daar mijn eerste 10km op Engels grondgebied gemaakt. Daarna moest ik werken. De combinatie van deze twee bleek niet echt een succes. Ik had eerder deze week nieuwe “nette” schoenen gekocht omdat de anderen stuk waren. Deze had ik dus nog niet echt ingelopen. Aan het eind van de shift kon ik mijn ene voet niet meer voor mijn andere voet krijgen en was blij dat ik eindelijk klaar was. Maar, we zetten gewon door.

Gister kreeg ik de mededeling dat met Pasen niet alleen pa en moeke hier komen, maar dat ome Rudolf en tante Marga ook van de partij zijn! Meteen kamers voor ze geboekt en dus iets om naar uit te kijken!! Dit is al over iets meer dan een maand dus dat schiet al mooi op!

Ondertussen stroomt de brievenbus vol met kaarten uit Nederland. Ontzettend leuk om te krijgen! Bedankt daarvoor! Altijd leuk om iets uit Nederland te horen! Allemaal hebben ze inmiddels een mooi plaatsje aan de muur! Ook is het ontzettend leuk om te lezen hoe vaak mijn blog al gelezen is. De teller staat nu rond de 850, weet ik in ieder geval dat ik het niet voor niks doe. Top!

Ik ga er maar weer eens een eind aan breien, verhaal is langer geworden dat dat ik gedacht had. Ga zo maar weer eens aan de slag, want er moet ook gewerkt worden!

De groeten en tot het volgende verhaal!

Gr. Bob

O,ja het duurde even, maar het bad is eindelijk gemaakt!

  • 23 Februari 2013 - 14:44

    Meinte En Magda:

    Dit is weer een mooi verhaal,Bob !

  • 23 Februari 2013 - 15:25

    Thea:

    Hallo Bob,wat fijn dat je het zo naar je zin hebt, en dat je het zo goed doet,ik vind het knap van jou.En wat je allemal doet zeg,je pakt het heel goed op allemaal.En wat leuk dat je bezoek krijgt mat paas,altijd gezellig zo met elkaar.Nou we houden je in de gaten en reis met je mee.Bedankt maar weer,groetjes van Joe&Thea,HoiHoi.

  • 23 Februari 2013 - 15:29

    Els:

    Hey bob,

    Wat ontzettend fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar aan de andere kant van het grote water.
    En wat gezellig dat je met pasen de familie over de vloer krijgt. Zullen vast leuke dagen worden.

    Nou veel plezier en ook lekker genieten daar in engeland.

    Gr.els.

    Ps,tablet kan ik je aanbevelen heb er zelf sinds kort ook een

  • 23 Februari 2013 - 15:43

    Nellie Wijnberg:

    Fijn voor je Bob, dat het zo goed gaat, en dat je overal heen kunt, en zoveel kunt bekijken, je maakt heel veel mee zo. fijn weekend verder, pas goed op je zelf en de groetjes. Nellie

  • 23 Februari 2013 - 15:50

    Johanna:

    Hef net een kaart voor je skrewen...paar antwoorden staan al in deuze blog..leuk! Fijn dat het allemaal goed gaat en zo leuk is. En leuk om nou naar de paasdagen uut te kieken...dan deer maar ff te paasei slaan!!! Groeten van ons!

  • 02 Maart 2013 - 17:13

    Lex:

    Goed om te lezen dat goed gaat. Ga zo door dan vliegt de tijd

  • 12 Maart 2013 - 00:13

    Chris Lijs:

    Hoi Bob,
    Leuke weblog fijn dat je het naar je zin hebt en waardering krijgt.
    Ik ben morgen rond 22.15 - 22.30 uur bij jullie. Birmingham 21.00 en dan nog rit naar Stratford-Upon-Aron.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bob

Welkom, 3 februari vertrek ik voor vijf maanden naar Engeland om stage te lopen in het Holiday Inn hotel te Stratford-upon-Avon. Via deze blog hou ik jullie op de hoogte over mijn tijd in Engeland.

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 12234

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Internship Stratford-upon-Avon

Landen bezocht: