De laatste maand en de laatste visite - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Bob Rijpstra - WaarBenJij.nu De laatste maand en de laatste visite - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Bob Rijpstra - WaarBenJij.nu

De laatste maand en de laatste visite

Door: Bob Rijpstra

Blijf op de hoogte en volg Bob

03 Juni 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

De laatste visite en de laatste maand

Het is alweer een maand geleden dat ik mijn laatste blog de lucht in heb gegooid, dus wordt het wel weer tijd voor een nieuwe. Heb de afgelopen maand ontzettend veel dingen gedaan, de maand is omgevlogen.

Na mijn laatste blog duurde het nog 2 weken voordat ik weer naar Leeds zou afreizen. Niet alleen om naar Nicola en Jonathan te gaan, maar breed ook bezoek uit Nederland! Ik ben vrijdag 17 mei om 7 uur van huis vertrokken, dit moest wel aangezien het 5 uur duurde om met de bus naar Leeds toe te gaan en Bram en Bettine daar al om een uur of 10 waren. Deze dag hebben we vooral in Leeds omgehangen. Lucia en Nicola landen pas om 8 uur 's avonds op het vliegveld na een vrijgezellenfeestje in Benidorm en Jonathan was of aan t werk. Maar prima vermaakt daar en we zijn rond een uur of 5 naar het huis van Nicola en Jonathan gegaan.

Lucia en Nicola kwamen rond een uur of 9 thuis met pizza en bier. Goede combi! :-) Hoewel ik Lucia en Bettine 2 weken daarvoor nog had gezien was het toch ontzetten leuk om weer bekende gezichten te zien!!!

De volgende dag stond een bezoek aan Liverpool in de planning, iets later vertrokken dan gepland maar desalniettemin ontzettend leuk gehad. We zijn daar naar het Titanic museum, the Covern club (bekend van the Beatles) en naar een tapas bar geweest. Liverpool is zeker de moeite waard om nog een keer heen te gaan!! We waren laat op de avond thuis en hebben daar nog even doorgehaald en vervolgens maar weer naar bed, want de volgende dag stond York op de planning.

York is een van de populairste stadjes van Engeland. Een ontzettend gezellig en leuk stadje, hier ook prima vermaakt. De dames wouden graag shoppen dus we zijn ze maar gevolgd. Ook een bezoek aan Betties kon niet ontbreken dus hadden we een high tea in een Titanic achting restaurantje (qua aankleding). Nog een stuk over de oude stadsmuren gelopen en daarna weer richting Leeds waar David en Tina (oom en tante van Nicola) in een pub op ons zagen te wachten. Daarna naar de Nando's (lees luxe McDonalds) gegaan wat erg lekker en gezellig was. Om een uur of 10 zijn we weer huiswaarts gegaan en daar de laatste avond ingehuldigd.

de volgende morgen zijn we na een goed ontbijt, vroeg richting Leeds,gegaan. Ik moest nog schoenen etc. hebben dus dat gehaald en verder weer omgehangen. Om kwart voor drie ging mijn bus richting Birmingham en was het tijd voor de anderen om naar het vliegveld te gaan! Ik kijk terug op een ontzettend gelaagd en gezellig weekend!!!

Ik ben vervolgens weer twee weken aan het werk gegaan waarin een bezoek van mijn stagebegeleider uit Nederland op de planning stond. Die was ontzettend positief en heb erg goede feedback van stage gekregen. Volgende week heb ik mijn assessment en ga dat met vertrouwen tegemoet!

Afgelopen weekend kreeg ik weer bezoek! De delegatie uit Leeds kwam hier voor een nacht heen wat erg gezellig was. Bij de Lazy Cow uiteten geweest, wat mijn favoriete eettent hier is. De volgende dag naar the Butterfly farm geweest, een city sightseeing tour gedaan en een rivercrouse. Daarna en centrum ingegaan en lekker geluncht bij de Mac :-) daarna was het tijd om weer te gaan. Ontzettend gezellig gehad met z'n allen.

En toen was het moment aangebroken dan ik in mijn laatste maand zit. De tijd vliegt voorbij, het voelt alsof ik hier gister gekomen ben. De dagen ben ik al aardig aan het aftellen (vandaag 25) en heb ontzettend veel zin om weer huiswaarts te gaan. Ik ga over twee weken nog een weekendje weg, dus zal dan proberen om weer wat op de blog te gooien!

Tot horens!

Gr. Bob

  • 03 Juni 2013 - 15:17

    Els:

    Dat het voelt alsof je gister bent aangekomen is een teken dat je het prima naar je zin hebt toch=
    Fijn dat je zo geniet. En ook zo fijn dat je stage zo goed loopt.
    Geniet nog maar lekker van je laatste dagen daar,
    Liefs Els

  • 03 Juni 2013 - 16:36

    Neeltje:

    Klinkt gezellig allemaal! Heerlijk dat ze je af en toe opzoeken :-)
    Ook weer heerlijk om straks weer thuis te zijn, maar voor nu nog even lekker genieten. Succes volgende week!

    Groetjes Neeltje

  • 03 Juni 2013 - 17:29

    Thea:

    hallo,wat gaat de tijd toch snel.En hele maal dat er bekende zijn geweest.Heerlijk dat je straks weer naar huis komt,Heel knap dat je dit hebt gedaan.groetjes van jos&thea

  • 03 Juni 2013 - 20:00

    Marloes:

    Ik kreeg post uit Engeland, we hadden een boete in de Clio! Hahaha

  • 03 Juni 2013 - 22:41

    Frederika:

    Hey Bob zijn te horen dat je het nog na je zin hebt:-) En dat je het op je stage ook goed doet!Staan de kruisjes al op de kalender? Let op gaat nu vast veel sneller....groetjes

  • 05 Juni 2013 - 09:31

    Geppy:

    Hallo Bob, erg leuk steeds om je verslagen te lezen, zo kunnen we een beetje mee genieten.
    Aan bezoek ontbreekt het je in ieder geval! Fijn dat het zo goed gaat en ja, de laatste loodjes, maar je hebt een drukke maar leuke stage en een gezellige tijd gehad in Engeland, een periode die je ALTIJD bij zal blijven. Ook heb je veel gedaan, gezien, veel mensen ontmoet en de Engelse taal is voor jou nu waarschijnlijk een makkie. Nu maar aftellen dan over een paar weekjes weer richting Ameland.
    groetjes Geppy en Lieuwe

  • 05 Juni 2013 - 09:33

    Geppy:

    Aan bezoek ontbreekt het je in ieder geval niet!!!!

  • 06 Juni 2013 - 10:20

    Nellie Wijnberg:

    Hallo Bob,
    Leuk je verslagen te lezen, en zo te zien heb je het daar best naar je zin, ook fijn dat je af en toe je fam. op bezoek krijgt. je ziet heel veel van Engeland op deze manier.
    Maar zoals je al schreef schiet de tijd daar alweer op.
    Nog veel plezier daar de laatste weken en op je werk.
    groetjes van hier, Nellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bob

Welkom, 3 februari vertrek ik voor vijf maanden naar Engeland om stage te lopen in het Holiday Inn hotel te Stratford-upon-Avon. Via deze blog hou ik jullie op de hoogte over mijn tijd in Engeland.

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 12221

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Internship Stratford-upon-Avon

Landen bezocht: