Vakantie Nederland / Engeland - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Bob Rijpstra - WaarBenJij.nu Vakantie Nederland / Engeland - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Bob Rijpstra - WaarBenJij.nu

Vakantie Nederland / Engeland

Door: Bob Rijpstra

Blijf op de hoogte en volg Bob

11 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Helaas is de vakantie weer voorbij.

Het is weer tijd voor een update, ben inmiddels weer druk aan t werk maar heb genoeg gedaan in mijn vakantie! Zoals jullie konden lezen had ik anderhalve week vakantie waarin ik ook even naar Nederland ben geweest. Was erg lekker om weer even thuis te zijn en iedereen weer even te zien! Heb een top koninginnenacht/dag gehad! Maar aan alles kwam een eind dus ook aan mijn verblijf in Nederland. Donderdag 2 mei ben ik weer richting de UK gegaan samen met zus Marloes. Ik had nog een week vrij, dus mooi de tijd om meer van het land te zien. Na een vlucht van een uur zijn we op Birmingham geland en daar de huur auto opgehaald. Tip: doe dit nooit via internet. Er klopte helemaal niks van dus het heeft nog een half uur geduurd tot dat alles rond was. Enfin, na de auto opgehaald te hebben zijn we door gereden naar Oxford. Ingecheckt in het hotel en vroeg op bed gegaan. Waren nog gaar van Koninginnedag.

De volgende dag zijn we vroeg eruit gegaan om richting het centrum van Oxford te gaan. Hier zijn allemaal universiteitsgebouwen van de University of Oxford (Ja die van de roeiwedstrijd op de Thames). Eerst hebben we de Christ Churst bezocht. Dit is een van de bekendste in Oxford en heeft als decor gespeeld in verschillende films en series (oa de eetzaal en de trappen van Harry Potter en het grasveld etc van de inspector banks detectives). Ontzettend mooie gebouwen om te zien en zeker een aanrader om naartoe te gaan. Daarna hebben we een de uitkijktoren van Oxford beklommen, hier deden ze bij de balie ontzettend enthousiast over, maar vergeleken bij het uitzicht van onze eigen vuurtoren was dit drie keer niks. Gelukkig heb ik studentenkorting gekregen dus was het niet heel duur.. :) Als laatste in Oxford zijn we naar de Botanische tuinen gegaan, niet echt om bloemen te kijken maar vooral om uit te rusten en wat te drinken.

De volgende dag zijn we richting Londen gereden. Het hotel zat op 200 meter afstand van het Olympisch Stadion, maar hier konden we helaas niet bijkomen omdat daar druk gebouwd wordt. Maar was wel een indrukwekkend gebouw om te zien. Vooral ontzettend groot!
Diezelfde middag zijn we richting het centrum gegaan. We hadden een aantal dingen op het lijstje staan om te doen en de St Paul Cathedral was daar een van. En ik kan zeggen dat ik nog nooit zo’n indrukwekkend en mooi gebouw heb gezien. Toen we bij de ingang stonden vonden we de toegangsprijzen erg duur maar eenmaal binnen was dat het meer dan waard. Na de St Pauls zijn we via de Millennium Bridge naar het Tate Museum geweest. Hier was ik al eens geweest, maar Marloes nog niet en die wou toch wel de Picasso en de Karel Appel zien die daar hing. Pizzaatje genomen en weer terug naar het hotel gegaan.

De volgende dag hebben we vooral veel gedaan. In volgorde: British Museum, Covent Garden, National Gallery (WC), Traveler Square, Buckingham Palace, Big Ben en nog een keer Covent garden. Na deze gigantisch drukke dag kwamen we toevallig een Nederlands tentje tegen waar ze bitterballen, kaassouffles, pannekoeken etc op de kaart hadden staan. Alhoewel Rob Geus niet vrolijk van deze tent zou worden ( Overal stof, loshangende draden, een lichtkoepel waar geen licht meer door kwam, een inbouw airconditioning systeem wat geen inbouw meer was etc.). Maar toch naar binnen gegaan want de drang om een beetje Nederlands eten lag erg hoog en het smaakte best!

Na deze drukke dag hebben we het de volgende dag iets rustiger aan gedaan. We zijn nog een keer naar Buckingham Palace geweest, want Marloes had nog nooit de wisseling van de wacht gezien (4e keer in Londen). Na de wisseling van de wacht zijn we op een bootje gestapt en hebben we een city cruise gedaan wat anderhalf uur duurde. Was erg mooi weer en was lekker om niet te hoeven lopen. Hierna zijn we weer terug gegaan naar de wijk van het hotel en naar het nieuwe winkelcentrum gegaan om daar een hapje te eten. We zijn bij een Braziliaans restaurant beland, hadden allebei nog nooit Braziliaans gegeten en gaan dat ook nooit meer doen. Niet te eten.

De volgende dag zijn we weer terug naar Birmingham gereden. Door een vrachtwagen die de afslag blokkeerde die ik moest hebben om op de ring van Londen te komen, moest ik verplicht een andere route nemen. En de TomTom vond het leuk om mij door de City of London te sturen. Dit was iets drukker en duurde iets langer dan de andere route, geen aanrader. Maar gelukkig zonder ongelukken eruit gekomen!

Vanuit Londen zijn we richting Stratford-upon-Avon gereden. Heb Marloes mijn kamer laten zien en heb mijn koffer gedropt. Daarna zijn we naar Birmingham gereden waar we onze laatste nacht door zouden brengen. Eerst hebben we de auto terug gebracht. Hier kwam de volgende verassing. Moesten ineens 400 pond voor de auto betalen. Door ons goede toneelspel als domme Nederlanders hebben we dit teurg kunnen brengen naar 160 pond wat ook onze max was! Mensen boek nooit een auto bij Budget boekingen en laat je vooral niet helpen door Mohammed, oplichter. Na deze tegen/meevaller zijn we naar het hotel gegaan. Dit was het slechtste hotel wat ik ooit heb gezien. Smerig, gehorig, onaardig ongeïnteresseerd personeel, slechte bedden etc etc). Ik was blij dat we uit konden checken.

Met een taxi zijn we naar het vliegveld gegaan want de week zat er alweer op. Marloes op het vliegveld gezet en ik weer richting huis. Een ontzettend leuke week gehad waar in we ontzettend veel gedaan hebben. Top! Ik ben nu weer druk aan het werk maar heb vanaf vrijdag 4 dagen vrij. Dan komt het volgende bezoek! Met Lucia, Bram, Bettine, Nicola en Jonathan gaan we zoals het nu lijkt naar York, Liverpool en natuurlijk Leeds. Kijk er ontzettend naar uit!

Dit was het weer voor deze keer volgende week zal ik weer ff wat posten!

Gr.

  • 11 Mei 2013 - 21:44

    Els:

    Wat weer een leuk verslg Bob.
    Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt daar.
    Op je werk en ook je het rondreizen met je bezoek/familie.
    Geniet nog van je laatste weken en zeker van je bezoek volgende week.

    Toedels Els

  • 11 Mei 2013 - 21:46

    Frederika:

    Hey Bob wat weer een leuk verslag...
    Wat hebben jullie veel gezien...gezellig!!!
    Veel plezier met de anderen als ze komen en werkze!!! Greetz uut hollum City!

  • 11 Mei 2013 - 22:01

    Nellie Wijnberg:

    Hoi Bob
    Jou verslag weer gelezen, leuk hoor, je maakt wel veel mee, en komt overal, ok al doordat je steeds andere fam. leden daar krijgt en rondleidingen geeft.
    Vind het knap van je en wens je daar nog en fijne tijd toe, ook het komend wiekend veel plezier
    met je zus en andere gasten.
    groetjes Nelle

  • 11 Mei 2013 - 22:42

    Saap :

    Mooi verslag Bob, ik zou dat ook wel eens willen beleven .Wie weet ooit nog eens. Liefs Saap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bob

Welkom, 3 februari vertrek ik voor vijf maanden naar Engeland om stage te lopen in het Holiday Inn hotel te Stratford-upon-Avon. Via deze blog hou ik jullie op de hoogte over mijn tijd in Engeland.

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 12223

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Internship Stratford-upon-Avon

Landen bezocht: