Eindelijk weer bekende gezichten!! - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Bob Rijpstra - WaarBenJij.nu Eindelijk weer bekende gezichten!! - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Bob Rijpstra - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer bekende gezichten!!

Door: Bob Rijpstra

Blijf op de hoogte en volg Bob

02 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Ein-de-lijk was het dan zover! Na twee weken ontzettend veel
achterelkaar gewerkt te hebben had ik weer een weekend vrij en kwamen pa, moeke, ome Rudolf en tante Marga!!

Het was vrijdag een ontzettend drukke dag stage. Met het paasweekend in het vooruitzicht waren we niet helemaal vol geboekt , maar doordat er een aantal mensen vakantie hadden en er een aantal zieken waren, was het wel ontzettend druk. Ook afgelopen vrijdag. Om 05.55 hoorde ik mijn telefoon afgaan en dacht dat het mijn wekker was. Dit bleek niet zo te zijn, want enkele seconden later hoorde ik mijn naam van mijn kussen afkomen. Er was dus iemand aan de lijn. Er was een zieke en de vraag was of ik in plaats van 10 uur, 7 uur wou werken. Hier meteen ja op gezegd, want dat betekende dat ik eerder vrij was en meer tijd had met de familie!

Iets over half 3 hoorde ik bekende stemmen. Omdat het erg druk was, had ik van tijd geen weet meer en had ze nog niet verwacht!! Veel tijd om ze te begroeten had ik, op het inchecken na, niet omdat er een aardige rij achter ze stond. Gelukkig kon ik half 4 naar huis om me snel te verkleden en weer richting het hotel te gaan om iedereen ‘echt’ te begroeten! Ontzettend fijn om iedereen weer te zien en om bij te praten. Natuurlijk heb ik wel veel Skype contact met ze, maar dat is toch anders. Ze hadden een goede vlucht en reis gehad, dat is altijd goed om te horen. Na een paar drankjes in de bar zijn we eerst naar mijn kamer gegaan. Dit was toch wel een shock voor ze aangezien het niet erg luxe is. Ondertussen ben ik hier wel aangewend en (probeer) ik me er niet meer aan te storen. Vervolgens zijn we met elkaar uiteten geweest naar de Lazy Cow aan de andere kant van de weg en, naar mijn zeggen, ontzettend lekker gegeten. Een moderne tent en zeker een aanrader (als er iemand naar Stratford-upon-Avon toegaat)! Nog even nagetafeld en daarna naar huis gegaan want iedereen had een aardig lange dag gehad.

Vrijdag een uitgebreid Engels ontbijt gehad in het hotel. Dit was voor mij ook al even geleden, meestal hou ik het bij toast met hagelslag of vlokken. Na een goede bodem gelegd te hebben konden we dan meer van Stratford gaan zien en zijn begonnen met een boottochtje over de rivier. Deze ging onder andere langs een kerk, theater en door de dure villawijk van Stratford. Het gebied waar ik inzit is een erg duur gebied om te wonen, vergelijkbaar met het Gooi. Na de boottocht zijn we richting het dorpje gelopen, koffie gedronken en wat rond gestruund. Stratford-upon-Avon staat bekend om Shakespeare en dus moesten we daar ook iets mee doen. Niet dat we hier allemaal speciaal voor gekomen waren, maar als je er toch bent… Daarom zijn we naar de kerk geweest waar Shakespeare begraven ligt en even een kaarsje aangestoken. Vervolgens zijn we naar het geboortehuis van Shakespeare geweest, waar alles nog in originele staat verkeerd. Het was hier ontzettend druk met Chinezen, Japanners, Canadezen en bejaarden. Als haringen in een ton dus. Na het huisje moest er natuurlijk ook in alle winkeltjes gekeken en wat was daar: een kerst winkel. Die heb je hier veel meer in de UK maar blijft toch vreemd. Bom en bom vol met alles wat maar met kerst te maken heeft. Ik hoorde ma ineens mijn naam roepen want ze had iets gevonden en wou graag iets kopen. Met een kerststalletje rijker zijn we de winkel weer uit gegaan! Na de hele middag in het dorp te hebben doorgebracht zijn we weer terug gegaan naar het hotel waar we een zaterdag middag borrel in de bar hielden. Daarna klaargemaakt om vervolgens, (ja, dit is typisch Nederlands) weer naar hetzelfde restaurant te gaan! Wederom ontzettend lekker gegeten en daarna een verdieping lager gegaan waar een bandje speelde. Ontzettend goede band en gezellige sfeer. Pa raakte met een groep jongens aan de praat en hij vertelde dat dè Rudy Metz van oa SC Heerenveen ook mee was. Hier was geen woord over gelogen en al gauw was ome Rudolf de attractie van de kroeg en moest ie met jan en alleman op de foto! Erg om gelachen.

Zondag ochtend was het Pasen, maar daar hebben we niet aan gedaan. De gekookte eieren had tante Marga op Schiphol laten staan omdat ze bang waren dat ze niet het vliegtuig in mochten en het gênant zou zijn als de douane de eieren uit haar tas zouden halen. Daarom zijn we weer het dorpje ingegaan. Veel winkels etc. waren dicht maar er was wel een braderie met veel rotzooi. Daarna hebben we de andere, iets minder welvarende, kant van Stratford bekeken, want die hebben ze hier ook! Later zijn we weer terug gegaan naar het hotel en daar rustig aan wat hapjes gegeten en bier/wijn gedronken. Om een uurtje of 5 was het tijd om weer even het dorp in te gaan om naar de pub toe te gaan. We hadden gehoord dat er in de oudste pub van het dorp een erg lekker biertje te krijgen was dus zouden we dat gaan doen. Helaas was de pub, die ongeveer 2 bij 2,5 meter groot was, vol en moesten we dus opzoek naar een alternatief. Nog naar twee andere pubs geweest. Hier Ubu bier geproefd wat een echte aanrader is. Het moment van avondeten was aangebroken en we moesten opzoek naar een tentje op te eten. Dit blijkt op 1e paasdag hier bijna niet mogelijk te zijn na 20.00 omdat om twee restaurants na alles bijna dicht was en het was al 20.45. Gelukkig nog wel een gevonden en was wederom erg lekker. Nog een afzakkertje gehad in de bar en daarna niet te laat op bed, want de volgende ochtend 09.00 kwam de taxi al.

Ik ben meegegaan naar het vliegveld om ze uit te zwaaien. Niet een leuk moment, maar het moest toch gebeuren. Na een laatste kopje koffie hebben we afscheid genomen, zij weer naar NL en ik ben Birmingham ingegaan. De middag weer naar huis gegaan en niet heel veel uitgevoerd. Vandaag kaarten en een pakketje voor Nicola op de post gedaan, heb haar een zelfgemaakte sieraden kapstok opgestuurd, als dank voor hun gastvrijheid etc. (Deze zijn te koop via mijn zus Berber facebook.com/berber.rijpstra) hardgelopen, en uitzending gemist weer bekeken.

Nu ga ik me opmaken op een maand veel werken. Ik heb vanaf 29 anderhalve week vrij, en kom dan voor een paar dagen naar Nederland! Iets om ontzettend naar uit te kijken en heb er ontzettend veel zin in!! Gelukkig gaat de tijd erg snel en is het zomaar zover!!

Misschien tot horus en anders tot over een klein maandje!!!

Groeten Bob

  • 02 April 2013 - 18:57

    Loes Metz:

    Hallo Bob weer een leuk verslag gelukkig niet alles vermeld prive moet ook prive blijven!
    Wat betreft je kamer misschien kun je het banbkje midden in de kamer plaatsen waar de oude vloerbedekking begint . je kunt een leuk fleecedekentje kopen en wat kussentjes zodat de bank minder vies lijkt. Kijk even of je nog iets kunt verplaatsen de kasten tegen elkaar aan? zie maar even. Vanmiddag een dood kuikentje heel jammer hoop toch dat er morgen nog wat eieren uitkomen. Groetjes

  • 02 April 2013 - 19:25

    Johanna:

    Leuk weer een verslag van je te lezen bob! Wat fijn dat het zo gezellig was met je familie, maar daar zaten we ook niet over in.En ja alles even bekijken , lekker eten en drinken, dat hoort allemaal bij een uitje. Bij ons in de fretpot was het ook weer een druk weekend , maar ook weer gezellig want iedereen is weer aan de slag. Er gaat eigenlijk geen dag voorbij dat we het NIEt over jouw hebben haha. "weet u misschien waar de bus vertrekt?? Ja zei Bob bij de bushalte haha!Nouja zo kunne we nog wel even doorgaan.. Nog even en je bent er alweer in Oranje sferen!! Tot dan en op facebook , groetjes van ons alle 4 xx

  • 02 April 2013 - 19:44

    Trudie:

    Hello Bob!

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin, ookal is het even een domper om je familie weer uit te zwaaien na zo'n gezellig weekend.. Stage gaat dus heel erg goed, top! Buffelse komende weken & hou in je achterhoofd dat je na deze drukke weken weer even naar huis mag! Doen we dan een biertje! ;-) Graag wel een beetje Nederlands oefenen om met ons te praten, m'n Engels is niet op en top haha..! ;p

    Groetjesx

  • 02 April 2013 - 19:54

    Nellie Wijnberg:

    Leuk Bob, om dit verslag van jou te lezen, fijn voor je dat je Vader en Moeder + Oom en Tante over waren, gezellig voor jou, en kon je hun wat rondleiden.
    Je doet het maar goed, wens je veel succes verder, voor je het weet is de tijd omgevlogen.
    groetjes, ga je goed, Nellie

  • 02 April 2013 - 20:41

    Anna:

    Wat leuk dat je je ouders en familie op bezoek hebt gehad.
    Fijn dat je ook weer even naar Ameland mag. Iedereen wil je spannende verhalen wel horen.
    Zet hem op iedereen is stiekem
    jaloers op jou dat je op een heel groot eiland zit!
    Groetjes Anna.

  • 02 April 2013 - 21:21

    Neeltje:

    Leuk verslag Bob!
    Had je moeder al even gesproken vanmorgen. Hier kun je weer even op teren!
    Nu aftellen... Succes!!
    Groetjes Neeltje

  • 03 April 2013 - 19:24

    Rudolf:

    Hallo Bob,

    Voor je gastvrijheid nogmaals bedankt. Wij hebben van het weekend genoten. Shakespeare zou iets gezged hebben in de trend van: "Because we live there is life."
    Groetjes Rudolf en Marga

  • 04 April 2013 - 11:55

    Annie Van Der Veen:

    hey bob zo te zien heb je je best vermaakt met je ouders en oom en tante ik weet niet veel te vertellen alleen dat wij koninginnedag ook op ameland zijn wwe zien me kaar groetjes annie en jacob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bob

Welkom, 3 februari vertrek ik voor vijf maanden naar Engeland om stage te lopen in het Holiday Inn hotel te Stratford-upon-Avon. Via deze blog hou ik jullie op de hoogte over mijn tijd in Engeland.

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 717
Totaal aantal bezoekers 12215

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 28 Juni 2013

Internship Stratford-upon-Avon

Landen bezocht: